Ray of Hope (Zelax, 1993) Author: Krzysztof Bryla, Lukasz Pazera, Krzysztof Swiecicki Year: 1994 Końcówka grudnia 1993 r. Podczas tarnowskiego Elysium & Antia Party ukazuje się najlepsze (zdaniem redakcji) demo tego roku - Ray of Hope grupy Zelax. Jak #kiedyśToByło opowiada Święty: "Generalnie nasza działalność zaczęła się przy Pałacu Młodzieży w Tarnowie, w którym działała pracownia komputerowa, dzięki której cała historia się zaczęła. Część ludzi tam się poznała a część po prostu spotykała, cały wic polega że również przy Pałacu Młodzieży działali ludzie tacy jak Jumbo czy Sony z grup Elysium i Antia. Przy okazji było jeszcze kliku ludzi jak Bastor, Lovely itp., którzy działali na C64." "Dzięki temu, że hala widowiskowa należała do Pałacu Młodzieży padł pomysł żeby zorganizować party, tak nawiasem mówiąc Jumbo z Elysium był naszym nauczycielem, wykładowcą na tym kółku, więc skoro się udało zorganizować party, to była świetna okazja żeby zaprezentować nasze wypociny, zwłaszcza, że nie mieliśmy kontaktu z innymi grupami atarowskimi. Jednym słowem - lokalne party było świetną okazją na prezentację naszej produkcji." Demo składa się z następujących części: - Introduction, gdzie możemy zobaczyć świetne logo z nazwą "Ray of Hope" - Display List, w której główną część ekranu zajmuje skrolowane, wywijane i rozciągane logo grupy, - Dot Scroll z "track scrollem" w kształcie ósemki, - Shade Bobs - tu oprócz tytułowych obiektów mamy do czynienia ze świetnym logosem i plotterem na pierwszym planie, - Plasma, czyli interaktywna część, gdzie możemy mieć wpływ na wygląd efektu, - Bars - nic innego jak popularne "kefreny", - Vectors - to chyba najbardziej zaawansowana część, w której oprócz (znowu!) znakomitego logosa autorstwa Pazura, możemy obejrzeć kilka obracających się wypełnianych obiektów 3D, co było z pewnością efektem wywołujących opad szczęk atarowców w tym czasie - The End, gdzie możemy obejrzeć całą "listę płac". Ray of Hope było ówcześnie zupełnie nową jakością, zaskakiwały przede wszystkim znakomite logosy i dopracowany kod, a także design całej produkcji.