The Stop Gamo (Our 50ft, Carampuc, 1990) Author: Tomasz Bluszko, Pawel Bulkowski, Pawel Kalinowski Year: 1990 Kolejna produkcja z 1990 r. to podwójnie przełomowe demo. Po pierwsze była to pionierska invitka na party - coś, co dziś wydaje się być czymś oczywistym. Po drugie, to najprawdopodobniej pierwsze obiekty poruszające się w trójwymiarowej przestrzeni w polskim demie na ośmiobitowe Atari - tzw. druciaki. Najprawdopodobniej, ponieważ nie jest znana dokładna data opublikowania The Top 1, w którym również znajdziemy podobny efekt - natomiast z całą pewnością te z The Stop Gamo są pierwszymi, gdzie zastosowano korekcję perspektywy. Oddajemy głos Pirxowi: "Te wektorki dość długo męczyliśmy, na początku to było bardzo wolne, kojarzy mi się, że Magnus bywał na Grzybowskiej i pokazywał jeszcze nieopublikowane towarki i może wtedy widzieliśmy te wektory. Byliśmy dumni, że u niego nie było perspektywy, a my zrobiliśmy potrzebne do tego dzielenie." Demo, a raczej "Gamo", zostało stworzone na początku wakacji w Pułtusku, gdzie pracowali nad nim wspólnie Pirx (kod) oraz Carampuc (fonty i grafika). Kod z wektorami był autorstwa głównie Btronica i powstał nieco wcześniej. Oprócz tego, co nazywaliśmy już wcześniej "zestawem standardowym" w The Stop Gamo możemy zobaczyć w drugiej części wspomniane druciaki, zaproszenie na Atari Stars Party, a także informacje o zinach Atak i Hacker. Trzecia część to gra, w której za pomocą celownika i (w domyśle) broni palnej eliminujemy ukazujące się w oknach postaci. Odgłosy strzałów zostały wycięte przez Pirxa prawdopodobnie z gry Joe Blade.